Publicaties

Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.

Filters

Lectoraat
Jaar
Onderwijstype
Auteur
Gefilterd op:
Rekenen en wiskundeWetenschap en technologieHBO

STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk

Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBO

Studielast en contacttijd rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs (2009-2023)

Keijzer, R. (2023). Studielast en contacttijd rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs (2009-2023).Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 43(1), 41-48.
Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBO

Developing functional thinking from teacher education to primary school

Vollmuller, B., Veldhuis, M., Otten, M., Stuber, S., Anantharajan, M., & Keijzer, R. (2023). Developing functional thinking from teacher education to primary school: students walk along the number line. Presented at: CERME13 in Budapest, Hungary.

Understanding of, and reasoning about, descriptions of relations between quantities is an important aspect of mathematical learning and essential for anyone to function in society. Performing, guiding, and designing activities to support functional thinking is currently not part of the curriculum neither in primary education nor teacher education in the Netherlands. Activities for both primary education and teacher education are developed as part of the Erasmus+ Strategic Partnership FunThink. This poster shows how two preservice teachers translate activities on functional thinking from teacher education to practice. We concluded that these preservice teachers translate activities on functional thinking by mimicking most of the elements of the teacher education activity. The preservice teachers also make slight adaptations to the activity based on their own beliefs and interpretation of the activity and the perceived ability of their students.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBOPrimair onderwijs

Conceptueel kijken naar breuken

Keijzer, R. (2023). Conceptueel kijken naar breuken. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(5), 51-65.

Lees meer over
Rekenen en wiskundePrimair onderwijs

Overtuigingen van leraren in groep 1 en 2 met betrekking tot het reken-wiskundeonderwijs

Canjels, J.C. & Keijzer, R. (2023). Overtuigingen van leraren in groep 1 en 2 met betrekking tot het reken-wiskundeonderwijs. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(5), 41-50.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBOPrimair onderwijs

Een goede rekencoördinator is op de toekomst voorbereid

Terlouw, B., Van Schaik, M., Rietberg, C., & Keijzer, R. (2023). Een goede rekencoördinator is op de toekomst voorbereid. Volgens Bartjens, 42(4), 22-25.

Lees meer over