Kom naar de open dag!
Hogeschool IPABO > Nieuws
In september starten wij met het ontwerpen van het 3e jaar. Ook bij dit programma betrekken we graag onze partners uit het werkveld voor een betere aansluiting tussen opleiding en praktijk. We nodigen je van harte uit om mee te denken!
Vanaf maandag 24 augustus starten we, in samenspraak met de coördinerend schoolopleiders, met de plaatsing van de 1e jaars pabo-studenten voltijd en 3- en 4-jarige deeltijd.
Binnen Samen Opleiden Noord-Holland (SOHN) willen we het onderdeel Samen Onderzoeken de komende jaren versterken. We zoeken opleidingsscholen en besturen die kunnen bijdragen aan dit doel om aankomend leraren meer te betrekken bij onderzoek.
De training voor de begeleiding van pabo-studenten op de werkplek is vernieuwd. De twee Noord-Hollandse partnerschappen voor het opleiden van leraren werken gezamenlijk aan een eenduidig kader.
De succesvolle werkpleklabs (WPL’s) voor de pabo-voltijdstudenten worden in het nieuwe schooljaar voortgezet. Elk WPL heeft wederom een centraal thema, dat aansluit op de behoeften van studenten en/of inhoud van het curriculum op de opleiding.
Aan het einde van dit studiejaar kijken we met trots terug op wat we binnen Samen Opleiden samen hebben bereikt. Dankzij de inzet van alle betrokkenen blijven we bouwen aan een krachtige leeromgeving voor toekomstige leerkrachten.
De Associate degree Pedagogisch Educatief Professional (Ad PEP) leidt professionals op die een waardevolle bijdrage leveren aan het onderwijs. Zij werken op het snijvlak van onderwijs en opvang, ondersteunen leraren en zijn breed inzetbaar binnen sch…