FunThink- Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school is een Europees onderzoek- en samenwerkingsproject (Erasmus+) waarin onderzoekers van Hogeschool IPABO samenwerken met de Universiteit Utrecht, Universiteit van Cyprus, Universiteit van Kosice (Slovakije), Krakow University (Polen) en de pedagogische hochschule Ludwigsburg (Duitsland).
Michiel Veldhuis is projectleider vanuit Hogeschool IPABO, samen met Ronald Keijzer, Bartjan Vollmuller en Mara Otten ontwikkelen we lesmaterialen over functional thinking voor zowel de basisschool als de lerarenopleiding.
Het bevorderen van algebraïsch redeneren in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool
Otten, M. (2022). Het bevorderen van algebraïsch redeneren in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool. Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek, 41(3), 40-48.
Are physical experiences with the balance model beneficial for students’ algebraic reasoning? An evaluation of two learning environments for linear equations
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., Boom, J., & Heinze, A. (2020). Are physical experiences with the balance model beneficial for students’ algebraic reasoning? An evaluation of two learning environments for linear equations. Education Sciences, 10(6), 163.
The balance model for teaching linear equations: A systematic literature review
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M. (2019). The balance model for teaching linear equations: A systematic literature review. International Journal of STEM Education, 6(1), 30–51
Developing algebraic reasoning in primary school using a hanging mobile as a learning supportive tool
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Heinze, A. (2019). Developing algebraic reasoning in primary school using a hanging mobile as a learning supportive tool / El desarrollo del razonamiento algebraico en educación primaria utilizando una balanza como herramienta de apoyo. Journal for the Study of Education and Development / Infancia y Aprendizaje, 42(3), 615–663
Fifth-grade students solving linear equations supported by physical experiences
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Heinze, A. (2019). Fifth-grade students solving linear equations supported by physical experiences. In U. T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 646–653). Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.