Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Benoist, F., & Leijgraaf, M. (2014, juni). Leren voor het Leven en niet voor de Toets. Bildungsonderwijs in Finland. Marktplaats. Een uitgave van Agora, 20, pp. 28-29.
In deze bijdrage aan Marktplaats (een uitgave van Stichting Agora) wordt tegen de achtergrond van de steeds groter worden toets druk in het Nederlandse onderwijs, geschetst hoe leerlingen in Finland de ruimte en mogelijkheden krijgen zich breed persoonlijk te vormen.
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Leijgraaf, M. (2022). “I honestly don’t understand how this System can exist.” Promoting Social Justice & Equity by disrupting the Master Narrative. Amsterdam / Alkmaar: Hogeschool IPABO
Inaugural speech when accepting the position as ‘lector’ / researcher on Social Justice & Equity at University of Applied Sciences IPABO Amsterdam / Alkmaar on June 21, 2022
Leijgraaf, M. (2022). “Ik snap oprecht niet hoe dit Systeem kan bestaan.” Bevorderen van Kansengelijkheid door het doorbreken van de Master Narrative. Amsterdam / Alkmaar: Hogeschool IPABO.
Van Waveren, J. & Keijzer, R. (2022). Burgerschap laten aangrijpen bij het meten. Volgens Bartjens, 41(5), 15-17.