IPABO is gesloten van 17 t/m 19 februari. Op 20 feb is Alkmaar open, op 21 feb Amsterdam. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.
Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk.
Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk.
Duman, V. (2015). Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, 2-11.
Op de Hogeschool IPABO hebben de studenten, net als op andere lerarenopleidingen basisonderwijs, een sterk uiteenlopend beginniveau wat betreft het vak rekenen-wiskunde. In het algemeen besteden de opleidingen veel aandacht aan zwakke rekenaars om te zorgen dat hun rekenniveau op het gewenste niveau komt. Daarmee worden sterke rekenaars mogelijk tekort gedaan. In dit artikel wordt ingegaan op de onderwijsleerbehoefte van deze sterke rekenaars. Wie zijn deze sterke rekenaars en wat zijn hun onderwijsleerbehoeften? Willen zij uitgedaagd worden? Zo ja, op welke wijze kunnen we sterke rekenaars op de opleiding uitdagen?
Gerelateerde publicaties
Kijk op wiskunde
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.
Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2
Keijzer, R., Van Schaik, M., & Boland, A. (2023). Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(3), 41-55.