IPABO is gesloten van 17 t/m 19 februari. Op 20 feb is Alkmaar open, op 21 feb Amsterdam. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.
Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
Keijzer, R. & Bruin-Muurling, G. (2020, juni 3). Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt. ScienceGuide.
De methode van expliciete directe instructie is in opmars. Nu de methode ook ingezet wordt in het rekenonderwijs bij kleuters waarschuwen lector Ronald Keijzer (Hogeschool IPABO) en onderwijsadviseur Geeke Bruin-Muurling voor mogelijke gevolgen.
Lees hier het hele artikel.
Gerelateerde publicaties
Kijk op wiskunde
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.
Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2
Keijzer, R., Van Schaik, M., & Boland, A. (2023). Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(3), 41-55.