Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Leerlijnen in theorie en praktijk.
Leerlijnen in theorie en praktijk.
Fase, F. & Keijzer, R. (2016). Leerlijnen in theorie en praktijk. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(1), 41-50.
Het bij elkaar brengen van theorie en praktijk is een van de kernopdrachten van het opleidingsonderwijs en is geïmplementeerd op de Hogeschool IPABO, maar blijkt niet altijd afdoende. Lesson Study is een vorm van praktijkonderzoek door ervaren leraren, waarin zij gezamenlijk lessen voorbereiden en reflecteren op de uitvoering ervan. In dit exploratieve onderzoek gaat het om een vergelijkbare werkwijze, die is toegespitst op tweedejaars studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs. In het artikel ‘leerlijnen in theorie en praktijk’ wordt zichtbaar hoe deze aanpak de studenten stimuleert om hun kennis over leerlijnen in praktijk te brengen.
Gerelateerde publicaties
Kijk op wiskunde
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.
Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2
Keijzer, R., Van Schaik, M., & Boland, A. (2023). Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(3), 41-55.