Meivakantie: IPABO is gesloten van 26 april t/m 5 mei. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.
Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten.
Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten.
Buis, G. W. (2024). Ik zie, ik zien wat jij niet ziet. Impliciet aanwezige machtsstructuren in het primair onderwijs in landelijk gebied inzichtelijk gemaakt middels ervaringen met kansengelijkheid van ouders van leerlingen en leerkrachten. [Ongepubliceerde master thesis] Vrije Universiteit.
Gerelateerde publicaties
Podcast: Kansen(on)gelijkheid en technologie.
Leijgraaf, M., & Hubeek, J. (2025, April 2). Kansen(on)gelijkheid en technologie. AI: Het pedagogisch appèl. Hoe AI het onderwijs uitdaagt. https://ai-het-pedagogisch-appel.captivate.fm/episode/30-kansenongelijkheid-en-technologie-in-gesprek-met-monique-leijgraaf/
Pak de digitale regie terug.
Berghe van den, R., Leijgraaf, M., Geenen, M., & Kerssens, N. (2025). Pak de digitale regie terug. Didactief, 55(4), 16-17. https://didactiefonline.nl/artikel/pak-de-digitale-regie-terug
Sturen en loslaten. Investeren in een sterke leerkracht-leerlingrelatie.
El Khattabi, F. (2025). Sturen en loslaten. Investeren in een sterke leerkracht-leerlingrelatie. Talent, 27(1), 4-7. https://www.tijdschrifttalent.nl/art/50-8369_Sturen-en-loslaten