Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Leijgraaf, M. (2013) Lectorale Afscheidsrede ‘Voor wie durft…’
In deze lectorale afscheidrede wordt in een samenspel tussen theoretische inzichten (van denkers als Arendt en Sen) en praktische data (ontstaan binnen lectoraal onderzoek en onderwijs) de vraag naar het waartoe van het onderwijs centraal gesteld en verkend. Een pleidooi wordt gevoerd de publieke ruimte van de (Socratische) agora op te blijven zoeken en vragen rond onderwijs kritisch te blijven doordenken.
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Leijgraaf, M. (2022). “I honestly don’t understand how this System can exist.” Promoting Social Justice & Equity by disrupting the Master Narrative. Amsterdam / Alkmaar: Hogeschool IPABO
Inaugural speech when accepting the position as ‘lector’ / researcher on Social Justice & Equity at University of Applied Sciences IPABO Amsterdam / Alkmaar on June 21, 2022
Leijgraaf, M. (2022). “Ik snap oprecht niet hoe dit Systeem kan bestaan.” Bevorderen van Kansengelijkheid door het doorbreken van de Master Narrative. Amsterdam / Alkmaar: Hogeschool IPABO.
Van Waveren, J. & Keijzer, R. (2022). Burgerschap laten aangrijpen bij het meten. Volgens Bartjens, 41(5), 15-17.