IPABO is gesloten van 17 t/m 19 februari. Op 20 feb is Alkmaar open, op 21 feb Amsterdam. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.
Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers.
Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers.
Kool, M., & Keijzer, R. (2018). Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers. In G. J. Stylianides, & K. Hino, Research Advances in the Mathematical Education of Preservice Elementary Teachers (pp. 97-110). Cham, Switzerland: Springer
Het ontwerpen van non-routine opgaven is zelfs voor sterke rekenende studenten moeilijk. Een uitgekiende ondersteuning helpt deze studenten deze opgaven te ontwerpen. Dit artikel is in het Engels.
Gerelateerde publicaties
Kijk op wiskunde
Keijzer, R. & Van der Weijden, B. (2024). Kijk op wiskunde. Volgens Bartjens, 43(5), 32-35.
Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie
Keijzer, R., de Vink, I., & Verbruggen, I. (2024). Denkend aan rekenen-wiskunde… Verslag van de 42e Panamaconferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 44(2),53-59.
Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2
Keijzer, R., Van Schaik, M., & Boland, A. (2023). Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(3), 41-55.