Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Exploring Dutch student teachers’ reasoning about structural inequality in education: a social justice perspective
Exploring Dutch student teachers’ reasoning about structural inequality in education: a social justice perspective
Hosseini, N., Leijgraaf, M., Gaikhorst, L., & Volman, M. (2025). Exploring Dutch student teachers’ reasoning about structural inequality in education: a social justice perspective. Pedagogische Studiën, 102(3), 294-317. doi:10.59302/8q2kkp13
Gerelateerde publicaties
Hoe digitalisering het gesprek over kansengelijkheid in het onderwijs verandert.
Zegveld, L. (2025, november 18). Hoe digitalisering het gesprek over kansengelijkheid in het onderwijs verandert [een interview met Monique Leijgraaf]. Opgeroepen op november 19, 2025, van Kennisnet: https://www.kennisnet.nl/opinie/hoe-digitalisering-het-gesprek-over-kansengelijkheid-in-het-onderwijs-verandert/
Podcast: Kansen(on)gelijkheid en technologie.
Leijgraaf, M., & Hubeek, J. (2025, April 2). Kansen(on)gelijkheid en technologie. AI: Het pedagogisch appèl. Hoe AI het onderwijs uitdaagt. https://ai-het-pedagogisch-appel.captivate.fm/episode/30-kansenongelijkheid-en-technologie-in-gesprek-met-monique-leijgraaf/
Pak de digitale regie terug.
Berghe van den, R., Leijgraaf, M., Geenen, M., & Kerssens, N. (2025). Pak de digitale regie terug. Didactief, 55(4), 16-17. https://didactiefonline.nl/artikel/pak-de-digitale-regie-terug