< 1 minuut

Het tweede werkpleklab

Het tweede werkpleklab (WPL) op 2 december jl. liet weer zien dat leren op de werkplek zorgt voor een sterke koppeling tussen theorie en praktijk. De observaties in de klas zijn erg waardevol. Ook deze keer kijken de betrokken instituutsopleiders, aankomend leraren en schoolopleiders overwegend positief terug.

De ondersteunende materialen die vooraf op Teams beschikbaar waren, zijn goed ontvangen. Veel besturen hebben eigen inhoud toegevoegd, vaak met meer actieve werkvormen en mogelijkheden tot differentiatie. In de mappen die de besturen in Teams hebben aangemaakt zijn deze materialen én aangepaste inhoud zichtbaar en kunnen zo gebruikt worden voor de verdere ontwikkeling. De samenwerking in de tandems is overwegend goed verlopen. Er kon er op de scholen in de verschillende groepen geobserveerd worden. In de evaluatie komen ook verbeterpunten terug. Zo bleek niet iedere school goed te passen bij de inhoud van dit WPL, omdat ze niet met een methode werken. In de voorbereiding moet dus goed gekeken worden of de inhoud van het WPL en het type school bij elkaar matchen. Bij sommige besturen zijn aanpassingen gedaan in de tijden van de open deuren opdracht, i.v.m. pauzetijden op de school. Steeds vaker worden deze zaken met de tandem samen opgepakt.

Alle feedback nemen we mee in de doorontwikkeling. Dank daarvoor!

Scroll to top