IPABO maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

IPABO is gesloten van 17 t/m 19 februari. Op 20 feb is Alkmaar open, op 21 feb Amsterdam. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.

Hoe kan ik leerlingen aanzetten tot reflectie?

  1. Een winkel vol: De leerkracht vraagt de leerlingen wat ze hebben geleerd, waarna zij hun verschillende inzichten over vermenigvuldigingssituaties delen. (video 5).
  2. Krantentaal: Tijdens de afsluiting vraagt de leerkracht wat de leerlingen van de les vonden (video 5).
  3. Schatten of het klopt: Tijdens de rondgang door de klas reageert de leerkracht op de aanpakken van de leerlingen (video 4).
  4. Spelen met getallen: De leerkracht vraagt de leerlingen om te reflecteren op hun ervaring en uit te leggen wat ze dachten en voelden tijdens de les. (video 5)
  5. Zelf een grafiek maken: De leerkracht nodigt de leerlingen uit om na te denken over wat ze de volgende keer anders zouden kunnen doen en wat zij het belangrijkste aspect van het maken van grafieken vinden. (video 3 en 5).

Bij deze videofragmenten kun je de volgende kijkvragen gebruiken:
Scroll to top