IPABO maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

IPABO is gesloten van 17 t/m 19 februari. Op 20 feb is Alkmaar open, op 21 feb Amsterdam. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.

Hoe organiseer en stimuleer het zelfstandig werken?

  1. De schoenen van de koning: De leerkracht stimuleert de leerlingen om met elkaar te overleggen (video 4).
  2. Een winkel vol: De leerkracht heeft tijdens het werken met ieder tweetal een kort gesprekje over de lange plussommen in de praatplaat. (video 2).
  3. Kijklijnen: De leerkracht legt aan haar leerlingen uit groep 6 uit hoe ze in tweetallen aan de opdracht gaan werken (video 2).
  4. Zelf een grafiek maken: De leerlingen werken in groepen om een staafdiagram te maken, terwijl de leerkracht hen herinnert aan verschillende aspecten van staafdiagrammen die eerder in de klas zijn besproken. (video 5).

Bij deze videofragmenten kun je de volgende kijkvragen gebruiken:

Scroll to top