Publicaties

Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.

Filters

Lectoraat
Jaar
Onderwijstype
Auteur
Gefilterd op:
Rekenen en wiskundeWetenschap en technologieHBO

Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning

Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(2), 54-69.

Lees meer over
Wetenschap en technologie

Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering

Hotze, A.C.G.(2022). Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering. Uitgeverij Pica

Lees meer over
Wetenschap en technologiePrimair onderwijs

Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning

Slim, T., Van Schaik, J.E., Dobber, M., Hotze, ACG, Raijmakers, M.E.J. (2022). Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning. Front. Educ. 7: 842537. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.84253

Lees meer over
Rekenen en wiskundeWetenschap en technologieHBOPrimair onderwijs

Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding

Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.

Lees meer over
Wetenschap en technologie

W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen!

Hotze, A. (2020). W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen! Marktplaats, 26, 16-17

Lees meer over
Jonge kindWetenschap en technologie

Exploreon-leren: spelen en onderzoeken

De Vries, N., Schrumpf, J. Hotze, A. (2020). Exploreon-leren: spelen en onderzoeken, HJK, 6, p 32-35

Lees meer over