Het is meivakantie! IPABO is gesloten van 27 april t/m 5 mei. Heb je een vraag? Bekijk dan onze contactpagina. Fijne vakantie!

Publicaties

Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.

Filters

Lectoraat
Jaar
Onderwijstype
Auteur
Gefilterd op:
Rekenen en wiskundeHBO

Developing functional thinking from teacher education to primary school

Vollmuller, B., Veldhuis, M., Otten, M., Stuber, S., Anantharajan, M., & Keijzer, R. (2023). Developing functional thinking from teacher education to primary school: students walk along the number line. Presented at: CERME13 in Budapest, Hungary.

Understanding of, and reasoning about, descriptions of relations between quantities is an important aspect of mathematical learning and essential for anyone to function in society. Performing, guiding, and designing activities to support functional thinking is currently not part of the curriculum neither in primary education nor teacher education in the Netherlands. Activities for both primary education and teacher education are developed as part of the Erasmus+ Strategic Partnership FunThink. This poster shows how two preservice teachers translate activities on functional thinking from teacher education to practice. We concluded that these preservice teachers translate activities on functional thinking by mimicking most of the elements of the teacher education activity. The preservice teachers also make slight adaptations to the activity based on their own beliefs and interpretation of the activity and the perceived ability of their students.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBO

Professionalizing primary school mathematics teacher educators

Keijzer, R., Kool, M., Veldhuis, M., Stuber, S., & Roelofs, J. (2023). Professionalizing primary school mathematics teacher educators. In EAPRIL 2022 conference proceedings (pp. 10-22). Leuven: EAPRIL.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBO

Kwaliteitscriteria voor het reken-wiskundeonderwijs op de pabo

Kool, M., Van Doornik-Beemer, H., Keijzer, R., Veldhuis, M. & Van Zanten, M. (2023). . Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(4), 41-53.
Lees meer over
Rekenen en wiskundePrimair onderwijsVoortgezet onderwijs

Maatschappelijk functioneren vraagt om creatief wiskundig denken

Keijzer, R., Schoevers, E., Veldhuis, M. (2022). Maatschappelijk functioneren vraagt om creatief wiskundig denken. Remediaal, 22(2-3), 52-57.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeHBOPrimair onderwijs

Sneeuwpoppen als wiskundig object

Stuber, S. & Veldhuis, M. (2022). Sneeuwpoppen als wiskundig object. Volgens Bartjens, 41(3), 15-17.

Lees meer over
Rekenen en wiskunde

Rekenen-wiskunde in de lift

Keijzer, R., Bakker, K., Stuber, S., & Veldhuis, M. (2021). Rekenen-wiskunde in de lift. Marktplaats 27, 30-31.

Lees meer over