Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2
Keijzer, R., Van Schaik, M., & Boland, A. (2023). Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(3), 41-55.
Samen werken aan positieve relaties met jonge kinderen: Stimuleren van pedagogische continuïteit tussen voor- en vroegschool om kansen van doelgroepkinderen te vergroten.
Een positieve relatie tussen professional en kind is cruciaal voor de ontwikkeling van kinderen, vooral voor kansarme kinderen. Toch hebben professionals soms moeite om een positieve relatie met een kind op te bouwen. Playing-2-gether, een methodiek waarin professionals met kinderen
meespelen, ondersteunt daarin. In dit onderzoek maken professionals zich deze methodiek eigen in een innovatieve, gemengde professionele leergemeenschap van pedagogisch medewerkers en leerkrachten. Het onderzoek richt zich op de vraag of een nieuwe, praktijkgerichte variant van de interventie effectief is in het creëren van positieve relaties met kinderen en een versterking van de samenwerking tussen kinderopvang en basisschool.
Keijzer, R., Van Schaik, M., & Boland, A. (2023). Denken in conceptuele doelen voor groep 1 en 2. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(3), 41-55.
Keijzer, R., Peltenburg, M., Van der Zalm, & Boland, A. (2022). Mathematics in play. In EAPRIL 2021 conference proceedings (pp. 121-134). Leuven: EAPRIL.
Keijzer, R., Peltenburg, M., Zalm, E., & Boland, A. (2021). Professional development in ‘Mathematics in play’ (webinar)
Keijzer, R., Peltenburg, M., Van Schaik, M., Boland, A., & Van der Zalm, E. (2021). Mathematics in play. In M. Van den Heuvel-Panhuizen, & A. Kullberg (Eds.), Proceedings of the ICME-14 Topic Study Group 1 Mathematics education at preschool level (pp. 51-59). Shanghai: ICME14.