IPABO is gesloten van 17 t/m 19 februari. Op 20 feb is Alkmaar open, op 21 feb Amsterdam. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.
Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Projecten > Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training
Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training
In april zijn een aantal pabo’s binnen Radiant (zichtlijn 1) van start gegaan met het door NRO gefinancierde project ‘Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training’. Iselinge Hogeschool, de Marnix Academie, Hogeschool IPABO en Thomas More Hogeschool gaan samen met het Welten-instituut drie jaar lang onderzoek doen naar wat nu succesfactoren zijn als het gaat om het vormgeven en faciliteren van netwerkleren op pabo’s.
Doel is de betrokkenheid van studenten te vergroten en er daarmee voor te zorgen dat studenten zich op hun plek voelen, zich eigenaar voelen van hun studieloopbaan en met meer succes hun studie doorlopen. Resultaten en opbrengsten van het onderzoek kunnen gevolgd worden via de website van Radiant.
Instellingen
Publicaties
Taal en W&T – Hoe combineer je dat?
Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.
STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk
Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.
Netwerkleren in Teacher Learning Groups
Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).