Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties
Publicaties
Hieronder vind je de publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.
Taal en W&T – Hoe combineer je dat?
Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.
STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk
Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.
Netwerkleren in Teacher Learning Groups
Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).
Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(2), 54-69.
Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering
Hotze, A.C.G.(2022). Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering. Uitgeverij Pica
Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning
Slim, T., Van Schaik, J.E., Dobber, M., Hotze, ACG, Raijmakers, M.E.J. (2022). Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning. Front. Educ. 7: 842537. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.84253