Meivakantie: IPABO is gesloten van 26 april t/m 5 mei. Kijk voor meer informatie op de contactpagina.
Hogeschool IPABO > Kenniscentrum > Publicaties > Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep.
Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep.
Hotze, A., Louman, E., Visser, C., Van Dijk, G., & Keijzer, R. (2016). Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep. Zorg Primair, 04.2016 6-10.
In dit artikel wordt beschreven hoe de zogenaamde uitdager van de maand ‘maak je eigen vlieger’ op twee verschillende scholen wordt ingezet. Het laat zien hoe excellente leerlingen in de eigen groep begeleid en uitgedaagd kunnen worden en dat ontwerpend leren zeer geschikt is om hogere orde denkvaardigheden te stimuleren. Daarnaast wordt beschreven hoe de hele groep bij het project betrokken is.
Gerelateerde publicaties
Taal en W&T – Hoe combineer je dat?
Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.
STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk
Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.
Netwerkleren in Teacher Learning Groups
Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).