Het is meivakantie! IPABO is gesloten van 27 april t/m 5 mei. Heb je een vraag? Bekijk dan onze contactpagina. Fijne vakantie!

Publicaties

Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.

Filters

Lectoraat
Jaar
Onderwijstype
Auteur
Gefilterd op:
Wetenschap en technologieHBO

Taal en W&T – Hoe combineer je dat?

Hotze, A. (2023).Taal en W&T-hoe combineer je dat? In: Dekker, S., Krause, H. & Van Baren-Nawrocka (Red.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Koning, Kinderen redden? En Magnetische knopen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.

Lees meer over
Rekenen en wiskundeWetenschap en technologieHBO

STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk

Van der Zee, S., Bredeweg, B., Embrechts, A., Hotze, A., Jonker, V., Keijzer, R., Kruiskamp, M., Nieveen, N., Muller – van der Molen, A., Pennink, D., Pijls, M., & Poortman, C. (2023). STEM-netwerk: leren van een landelijk lerend netwerk. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 44(2), 21-36.

Lees meer over
Wetenschap en technologieHBO

Netwerkleren in Teacher Learning Groups

Hebing, R., Hotze, A., Mentink, R., Vrieling-Teunter, E. (2023). Netwerkleren in Teacher Learning Groups: ‘Ontwerpgerichte aanpak’ en ‘Diversiteit en gelijkwaardigheid’ als voorbeelden van ontwerpprincipes voor het pabo-curriculum. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 44(3).

Lees meer over
Rekenen en wiskundeWetenschap en technologieHBO

Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning

Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking op de lerarenopleiding basisonderwijs: een praktijkverkenning. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 42(2), 54-69.

Lees meer over
Wetenschap en technologie

Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering

Hotze, A.C.G.(2022). Wetenschap en technologie in de klas: Handvatten voor een succesvolle uitvoering. Uitgeverij Pica

Lees meer over
Wetenschap en technologiePrimair onderwijs

Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning

Slim, T., Van Schaik, J.E., Dobber, M., Hotze, ACG, Raijmakers, M.E.J. (2022). Struggling or Succeeding in Science and Technology Education: Elementary School Students’ Individual Differences During Inquiry and Design- Based learning. Front. Educ. 7: 842537. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.84253

Lees meer over