Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Leijgraaf, M. (in print). Education Contributing to Social Justice. In ATEE 2014 Winter Conference Proceedings, Social Justice and Diversity in Teacher Education. Brussels: ATEE.
In dit theoretisch artikel wordt op een kritische wijze de dominantie van het neoliberalisme doordacht, en de gevolgen daarvan voor het onderwijs: verslechterende arbeidsomstandigheden voor leraren en de verdringing van de (normatieve) vraag naar waar het in het onderwijs om zou moeten gaan. Teneinde de discussie aan te wakkeren, worden normatieve vragen als waar het in het onderwijs om zou moeten gaan verkend in het licht van het concept van Social Justice.
Keijzer, R. (2023). Rekenen-wiskunde en kansengelijkheid. JSW, 2023(6), 20-23.
Leijgraaf, M. (2022). “I honestly don’t understand how this System can exist.” Promoting Social Justice & Equity by disrupting the Master Narrative. Amsterdam / Alkmaar: Hogeschool IPABO
Inaugural speech when accepting the position as ‘lector’ / researcher on Social Justice & Equity at University of Applied Sciences IPABO Amsterdam / Alkmaar on June 21, 2022
Leijgraaf, M. (2022). “Ik snap oprecht niet hoe dit Systeem kan bestaan.” Bevorderen van Kansengelijkheid door het doorbreken van de Master Narrative. Amsterdam / Alkmaar: Hogeschool IPABO.
Van Waveren, J. & Keijzer, R. (2022). Burgerschap laten aangrijpen bij het meten. Volgens Bartjens, 41(5), 15-17.