Hogeschool IPABO > Nieuws
“Mijn streven is dat wij zo veel mogelijk studenten afleveren als ‘lezende leesleerkracht’. Een leerkracht die zelf leest, zich verdiept in jeugdliteratuur en volop beschikt over kennis en vakdidactiek op het gebied van leesonderwijs.”
Het is slecht gesteld met de leesvaardigheid van Nederlandse kinderen. Er is niet één duidelijke oorzaak. Hogeschool IPABO ziet dit anders. De reden voor de NOS om in gesprek te gaan met IPABO.
Het lectoraat rekenen-wiskunde is nauw betrokken bij het ontwikkelen van de nieuwe kerndoelen voor dit vak. Kerndoelen moeten verbonden zijn met andere domeinen.
Op 21 juni 2022 is Monique Leijgraaf geïnstalleerd als lector Kansengelijkheid. Je kunt haar rede hier downloaden in het Nederlands of in het Engels. De installatie kan je hier terugkijken:
Dit project wordt gesubsidieerd door TechYourFuture en is een samenwerking tussen Hogeschool Saxion (penvoerder), Hogeschool IPABO, Eduseries en CED-groep. In de huidige studie wordt onderzocht hoe het onderwijs in W&T verweven kan worden met het…
Niet alleen volwassenen, maar ook kinderen worden geraakt door Covid-19. Ze worden weliswaar minder ziek van het coronavirus, maar hun leven is behoorlijk anders dan in de tijd voor corona. Ze mochten lange tijd niet naar school, ze krijgen les van h…
Al langere tijd leeft in de praktijk de roep om verbetering van de opleidingen op het gebied van onderwijs aan jonge kinderen (en in mindere mate klinkt die roep ook voor het oudere kind). Dat heeft enige jaren geleid tot leeftijdsspecialisaties in h…